Masterstudent Biomedische Wetenschappen Inge Oudaert onderscheiden op internationaal studentencongres

VUB-student Inge Oudaert heeft op de MOSA Conference in Maastricht een award ontvangen voor de mondelinge presentatie van haar onderzoek getiteld “Amitriptyline strengthens effects of melphalan and bortezomib treatment in multiple myeloma”. Dit onderzoek kwam tot stand onder promotorschap van prof. dr. Eline Menu en dr. Sylvia Faict.

Sinds 2003 nemen de studenten 2de master Biomedische Wetenschappen deel aan een internationaal studentencongres in Maastricht. Op dit congres krijgen (bio)medische studenten de mogelijkheid om hun eigen wetenschappelijk onderzoek voor te stellen. De auteurs met de beste ingezonden abstracts krijgen de mogelijkheid tot een mondelinge presentatie en de andere auteurs stellen hun onderzoek voor met een posterpresentatie. Beide worden beoordeeld door een internationale jury.