Waarom studeren a/d VUB

Aan de Vrije Universiteit Brussel staat de student centraal. Met onderwijs in kleine, interactieve groepen en een uitgebreide waaier aan studiebegeleiding zorgen we ervoor dat elke student hier meer is dan alleen een nummer. Met de aanwezigheid van studenten in de Raad van Bestuur krijgen studenten aan de Vrije Universiteit Brussel ook de kans om hun stem te laten horen in het beleid van de universiteit.

Studeren aan een universiteit blijft hoe dan ook een grote uitdaging. Gelukkig sta je er aan de Vrije Universiteit Brussel niet alleen voor. Je studeert op een rustige, groene campus waar je omringd bent door tal van voorzieningen die je studietijd tot een aangenaam gebeuren maken.

Bovendien biedt de Vrije Universiteit Brussel je heel wat concrete voordelen. Een gratis e-mailadres onmiddellijk na inschrijving, VUB-studentenkamers met een permanente internetaansluiting, een vooruitstrevend sociaal beleid dat hulp biedt bij probleemsituaties, speciale beurzen en leningen toekent,.. Teveel om op te noemen.

Ook voor de werkende student hebben we unieke begeleidings-programma's. Bekijk zeker eens onderstaande getuigenissen: